Портфоліо








Педагогічне кредо:
«Учень – не сосуд, який треба заповнити,
а факел, який належить запалити»
(Плутарх)


Гринь Олена Володимирівна

Кваліфікаційна категорія: вища категорія

Вчене звання доцент, науковий ступінь: кандидат історичних наук

Освіта:
У 2001 р. закінчила Чернігівський державний педагогічний університет імені Т. Г. Шевченка, , спеціальність «історія та українознавство», кваліфікаційний рівень – магістр, кваліфікація – вчитель, викладач

Педагогічний стаж:
З 01.01.2004 р. працюю викладачем на кафедрі історії України Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка
З 01.09.2005 р. працюю вчителем історії Чернігівського обласного педагогічного ліцею для обдарованої сільської молоді Чернігівської обласної ради

Мої нагороди:
2005 р. – грамота Чернігівського державного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка.
2005 р. – здобула науковий ступінь кандидата історичних наук.
2007 р. – грамота Управління освіти і науки Чернігівської обласної державної адміністрації.
2008 р. – грамота Чернігівського державного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка.
2009 р. – грамота Управління освіти Чернігівської міської ради „за велику роботу з патріотичного виховання по відродженню українського козацтва”.
2011 р. – присуджено вчене звання доцент.

«Я – педагог і особистість»
З часом дедалі більше переконуюся, що вчитель – це не професія, а стиль життя. Виклики сучасного інформаційного суспільства потребують від вчителя постійного самовдосконалення, зростання, розвитку як інтелектуального, так і духовного.
Для вчителя історії надзвичайно важливо у повсякденному житті дотримуватися принципів, які ми сповідуємо учням. Саме на уроках історії ми вчимося патріотизму, любові до Батьківщини, відданому служінню своїй справі і своєму народові. Відтак справжній вчитель повинен мати активну громадянську позицію, перебувати у вирі подій, бути небайдужим до долі України. Впевнена, що у складній ситуації, в якій опинилася наша країна, кожен має прагнути якнайкраще робити свою справу, що сприятиме її перетворенню на процвітаючу європейську державу.
У професійній діяльності завжди пам’ятаю, що педагог вчить не стільки словом, скільки особистим прикладом. Виховання моральної, самодостатньої, вольової впевненої у собі особистості вимагає від учителя відповідних якостей. Переконана, що справжнім Вчителем може бути тільки той, хто у будь-якій ситуації залишається Людиною. Відтак важливою є постійна увага учителя до особистості учня. На мою думку, тільки особистісно орієнтоване навчання, безперервний зв’язок і взаємодія «учитель-учень» є максимально ефективними у навчально-виховному процесі.
Оскільки кінцевою метою вивчення історії нині є не запам’ятовування максимальної кількості дат і фактів, а вміння орієнтуватися у потоці інформації, критично її осмислювати, аргументувати власну точку зору, важливим для мене на уроці є почути кожного учня, збудити його пізнавальну активність, сприяти формуванню впевненості у своїх силах. Відтак вагому роль у нашому з учнями житті відграє пошуково-наукова діяльність. Участь в учнівських конференціях, конкурсі-захисті робіт Малої Академії наук, різноманітних проектах є надзвичайно цінним досвідом як у моїй педагогічній скарбниці, так і при формуванні історичних компетенцій ліцеїстів.
Пишаюся своїми учнями, як тими, хто вже вступив у доросле життя, так і тими, хто тільки готується до нього. Вчуся в них щирості, оптимізму, креативності, здатності з усмішкою зустрічати новий день. Вірю, що насіння добра і світла, закладені їм у родині та у школі, зокрема і на уроках історії, проростуть буйним садом. Відтак з впевненістю дивлюся у майбутнє, адже майбутнє вчителя – це його учні.

Педагогічні здобутки:
2015 р. – ІІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії, Грицаченко В., диплом ІІ ст.
2015 р. – підготовка до конкурсу-захисту робіт МАН: Мехед Л. «Історія Свято-Покровської церкви (с. Козилівка Корюківського району Чернігівської області)», диплом І ступеню на ІІ етапі всеукраїнського конкурсу-захисту (секція – історичне краєзнавство), диплом ІІІ ступеню на ІІІ етапі всеукраїнського конкурсу-захисту.
2015 р. – здійснювала керівництво групою учнів ЧОПЛ та студентів ЧНПУ імені Т. Г. Шевченка при участі у спільному інноваційному історичному проекті «Мапа Чернігівщини: визначні постаті» (організатори: Навчально-науковий інститут історії, етнології та правознавства імені О. М. Лазаревського та Благодійний фонд «Поліський оберіг»). Підсумком роботи стали мапи «Визначні постаті культури та мистецтва», «Політичні, громадські, військові діячі та духівництво», «Визначні постаті науки та освіти», передані до навчальних закладів Чернігова, зокрема до ЧОПЛ.
2014 р. – ІІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії, Романенко О., диплом ІІІ ст.
2014 р. – Денисенко Т. «Обряди, пов’язані з народженням дитини, на Чернігівщині (друга половина ХХ – початок ХХІ ст.)», диплом І ступеню на ІІ етапі всеукраїнського конкурсу-захисту (секція – етнологія), диплом ІІІ ступеню на ІІІ етапі всеукраїнського конкурсу-захисту.
2013 р. – Лось Ю. «Родинна обрядовість на Чернігівщині (1945 – 2012 рр.), .)», диплом ІІІ ступеню на ІІ етапі всеукраїнського конкурсу-захисту (секція – етнологія).
2013 р. – Безнощенко Т. «Родина Розумовських і Козелеччина», диплом ІІІ ступеню на ІІ етапі всеукраїнського конкурсу-захисту (секція – історія України).
2012 р. – Пономаренко А. «Село Горбове Куликівського району у роки німецької окупації (1941 – 1943 рр.)», диплом І ступеню на ІІ етапі всеукраїнського конкурсу-захисту (секція – історичне краєзнавство), диплом ІІІ ступеню на ІІІ етапі всеукраїнського конкурсу-захисту.
2012 р. – Шаповал І. «Короп у другій половині XVII – XVIII ст.», диплом ІІІ ступеню на ІІ етапі всеукраїнського конкурсу-захисту (секція – історія України).
2011 р. – Федяй О. «Любеч наприкінці XVIII – на початку ХХ ст.», диплом ІІ ступеню на ІІ етапі всеукраїнського конкурсу-захисту (секція – історичне краєзнавство).
2011 р. – перемога ліцеїстів у конкурсі «Чернігів на зламі ХІХ – ХХ століть» (організатор – Центр дитячого та юнацького туризму і екскурсій) Брали участь учні ліцею: Бобровник К., Булко І., Донець Г., Линок Н., Хоминська В., Яцина Р., Лось Ю.
2010 р. – Лопатко В. «Участь воїнів з Чернігівщини у війні в Афганістані (1979 – 1989 рр.)», диплом ІІІ ступеню на ІІ етапі всеукраїнського конкурсу-захисту (секція – історія України).
2009 р. – перемога ліцеїстів Артозей Т., Шапки Т., Швигар Я. у вікторині «Козацькому роду нема переводу» (організатори – Управління освіти Чернігівської міської ради, Міський центр дитячого та юнацького туризму, ЧДПУ ім. Т.Г. Шевченка). Ліцеїсти як переможці конкурсу були відзначені екскурсією до Батурина. Нагороджена почесною грамотою управління освіти Чернігівської міської ради „за велику роботу з патріотичного виховання по відродженню українського козацтва”.
2008 р. – Суржик Ю. «Сосниччина в роки німецької окупації», диплом ІІ ступеню на ІІ етапі всеукраїнського конкурсу-захисту (секція – історичне краєзнавство).

Учнівські конференції за 2014 – 2015 рр.:
1. Грицаченко В. – Друга Чернігівська обласна історико-краєзнавча конференція учнівської молоді, яка відбулася у листопаді 2015 р. (організатори – Чернігівське територіальне відділення МАН України, Навчально-науковий інститут історії, етнології та правознавства імені О. М. Лазаревського Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка, Національна спілка краєзнавців України, Центр дитячого та юнацького туризму і екскурсій). Тема доповіді: «Повсякденне життя примусових робітників у Німеччині у роки Другої світової війни».
2. Жога Т. – Друга Чернігівська обласна історико-краєзнавча конференція учнівської молоді, яка відбулася у листопаді 2015 р. (організатори – Чернігівське територіальне відділення МАН України, Навчально-науковий інститут історії, етнології та правознавства імені О. М. Лазаревського Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка, Національна спілка краєзнавців України, Центр дитячого та юнацького туризму і екскурсій). Тема доповіді: «Різдвяна обрядовість на Чернігівщині».
3. Федяй І. – Друга Чернігівська обласна історико-краєзнавча конференція учнівської молоді, яка відбулася у листопаді 2015 р. (організатори – Чернігівське територіальне відділення МАН України, Навчально-науковий інститут історії, етнології та правознавства імені О. М. Лазаревського Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка, Національна спілка краєзнавців України, Центр дитячого та юнацького туризму і екскурсій). Тема доповіді: «Спасо-Преображенський собор у Любечі».
4. Орел А. – Друга Чернігівська обласна історико-краєзнавча конференція учнівської молоді, яка відбулася у листопаді 2015 р. (організатори – Чернігівське територіальне відділення МАН України, Навчально-науковий інститут історії, етнології та правознавства імені О. М. Лазаревського Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка, Національна спілка краєзнавців України, Центр дитячого та юнацького туризму і екскурсій). Тема доповіді: «Релігійне життя у с. Ульянівка Чернігівської області у 1920-1930-х рр.».
5. Мехед Л. – ХVІІІ конференція молодих вчених і студентів, яка відбулася у квітні 2015 р. (організатор – Навчально-науковий інститут історії, етнології та правознавства імені О. М. Лазаревського Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка). Тема доповіді: «Історія Свято-Покровської церкви (с. Козилівка Корюківського району Чернігівської області)».
6. Грицаченко В. – ХVІІІ конференція молодих вчених і студентів, яка відбулася у квітні 2015 р. (організатор – Навчально-науковий інститут історії, етнології та правознавства імені О. М. Лазаревського Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка). Тема доповіді: «Побут українських примусових робітників у Німеччині у роки Другої світової війни».
7. Черняк О. – ХVІІІ конференція молодих вчених і студентів, яка відбулася у квітні 2015 р. (організатор – Навчально-науковий інститут історії, етнології та правознавства імені О. М. Лазаревського Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка). Тема доповіді: «Суспільне життя у Новгороді-Сіверському в останній чверті XVIII cт.».
8. Мехед Л. – Перша Чернігівська обласна історико-краєзнавча конференція учнівської молоді, яка відбулася у листопаді 2014 р. (організатори – Чернігівське територіальне відділення МАН України, Інститут історії, етнології та правознавства імені О. М. Лазаревського Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка, Національна спілка краєзнавців України, Центр дитячого та юнацького туризму і екскурсій). Тема доповіді: «Історія Свято-Покровської церкви (с. Козилівка Корюківського району Чернігівської області)».
9. Денисенко Т. – ХVІІ конференція молодих вчених і студентів, яка відбулася у квітні 2014 р. (організатор – Інститут історії, етнології та правознавства імені О. М. Лазаревського Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка). Тема доповіді: «Обряди, пов’язані з народженням дитини, на Чернігівщині (друга половина ХХ – початок ХХІ ст.)».
10. Мехед Л. – ХVІІ конференція молодих вчених і студентів, яка відбулася у квітні 2014 р. (організатор – Інститут історії, етнології та правознавства імені О. М. Лазаревського Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка). Тема доповіді: «Історія і сучасність Свято-Покровської церкви (с. Козилівка Корюківського району Чернігівської області)».