Не секрет, що успіх у вивченні будь-якого навчального предмету полягає у наявності живого двостороннього зв’язку "вчитель-учень". Відтак звертаюся до учнів із запитанням: яким Ви б хотіли бачити урок історії?
Які види роботи, на Ваш погляд, є найбільш ефективними на уроці?
Ваша думка з цього приводу є надзвичайно важливою, адже сприятиме покращенню нашої роботи.
28 comments
commentsДавно вже не учень, але не зможу утриматися від висловлення своєї думки)) Моя позиція проста - більше мультимедія!)
ReplyЯ думаю, що сучасні діти втрачають інтерес до навчання, тому передусім їх треба зробити активними учасниками уроку, а не пасивними слухачами.
ReplyЦілковито погоджуюсь і щодо мультимедія, і щодо активної участі учнів у навчальному процесі.
ReplyЯ вважаю, що потрібно більше дискутувати на уроках історії, оскільки істина народжується в суперечках.
ReplyПо-перше, щоб урок був цікавим дитина повинна любити цей предмет, адже без бажання вчитися важко сказати про цікавість уроку. Однак, вчитель може досить легко зацікавити своїм предметом, тим паче історією. Дітям цівим буде урок у форматі вільного спілкування, обговорення, висловлення власної точки зору і дізнаватися цікаві факти про певні історичні події, що не входять у навчальну програму. Такий матеріал буде легше запам'ятовуватися.
ReplyУ людей, які мають скильність до гуманітарних наук найкраще праює саме візуальна пам'ять, тому, на мою думку, найбільш ефективним на уроці є використання великої кількості зображень, малювання різноманітних цікавих схем, послідовностей, проведення асоціацій з вже вивченим - це все сприяє кращому та цікавішому запамятовування матеріалу.
ReplyТакож, ефективним є опитування та кросворди на наступному уроці, адже "повторення - матір навчання"!)
У людей, які мають скильність до гуманітарних наук найкраще праює саме візуальна пам'ять, тому, на мою думку, найбільш ефективним на уроці є використання великої кількості зображень, малювання різноманітних цікавих схем, послідовностей, проведення асоціацій з вже вивченим - це все сприяє кращому та цікавішому запамятовування матеріалу.
ReplyТакож, ефективним є опитування та кросворди на наступному уроці, адже "повторення - матір навчання"!)
Дякую ліцеїстам, які висловили думку щодо уроку. Обов’язково врахую Ваші побажання. До речі, є бажаючі підготувати кросворд по темі "СРСР"?
ReplyБез сумніву, кращому засвоєнню навчального матеріалу сприяє візуалізація навчального процесу. Використання мультимедіа у цьому сенсі відкриває дуже гарні можливості. Важливо, щоб на уроках історії було багато завдань аналітичного характеру. На уроках історії вчитель повинен ставити багато питань, що починаються з фраз: "Чому...", "Як Ви думаєте...", "Поміркуйте..." й т.ін. Жоден з уроків історії не повинен проходити без роботи з документами, які учні повинні читати і аналізувати.
ReplyЯ і Антон можем приготувати.
ReplyДомовились на середу 27.01
ReplyЯк на мене, важливо зробити учнів не пасивними сприймачами інформіції, а дієвими учасниками навчального процесу. Уроки-вікторини, урок брейн-ринг, урок-дискусія (можна навіть учням самим бути модераторами на таких уроках),організувати ярмарок ідей стосовно проведення уроків (залучити учнів до обговорення форм проведення уроків). Багато наочності, дух змагальності!Якщо влаштовувати опитування у вигляді змагань між партами, рядами, парами учнів... Нехай учні вчаться аналізувати відповіді своїх однокласників.
ReplyІнститут національної пам'яті готує до усіх важливих пам'ятних дат методичні рекомендації. Звідти можна дещо взяти.http://www.memory.gov.ua/methodic-materials
Поділяю Вашу точку зору щодо уроку. Дякую за підказку щодо матеріалів з сайту УІНП. Там дійсно багато цікавого і корисного для роботи.
ReplyЯ вважаю, що вчитель має зацікавити учня, наприклад: різні картки із зображеннями, розтлумачення крилатих висловів, перегляд документальнх фільмів, а потім їх пояснення (на випадок, якщо учень погано зрозуміє те, про що говориться у фільмі). Урок буде цікавим, коли вчитель зрозуміло розповідає, веде дискусію, бесіду. Використовує урок у вигляді гри, вікторини.
ReplyІсторія-дуже серйозна наука. Але і її можливо вивчити. Мені здається всі думки правильні: дискусії, зображення, схеми. Але моя пропозиція це внесення в урок яких небудь ігор, кросвордів, ланцюжків які треба доповнити і т.д. На мою думку, це все зробить урок історії більш цікавим.
ReplyТак, будь-яка "серйозна" наука легко вивчається, коли вона цікава.
ReplyА я от пропоную таке собі нововведення: якщо учень гарно працює на уроках і має декілька гарних оцінок по темі, то може не писати контрольної роботи. Ми вже користуємося такою методикою на уроці світової літератури і це дає гарні результати, на мій погляд. Особисто мене це дуже мотивує і я намагаюся якомога більше працювати на кожному уроці, бути активною. Не меншим стимулом це буде і для пасивних учнів, які не приймають активної участі в самому процесі обговорення на уроці. Бачачи, що за свою активність вони будуть чесно і справедливо винагороджені (тобто, звільнені від контрольної), вони також старатимуться працювати в досить-таки гарному ритмі і більш старанно готуватимуть домашні завдання с:
ReplyНа мою думку, дуже важливим є те, щоб учням було дійсно цікаво. Зробивши уроки цікавими, інформація буде легше запам'ятовуватися
Мультимедія, кросворди, командні роботи, проекти - це все робить уроки цікавими та різноманітними
ReplyА мені здається, що цікавим способом вивчення історії був би перегляд документальних історичних фільмів. На мою думку, це зможе зацікавити учнів до активної роботи на уроках
ReplyІсторія - це дуже важливий предмет не тільки для вивчення у школах, вузах і т.д. , але і для загального розвитку. Насамперед це дуже цікаво. Щоб зацікавити учнів у навчальному процесі , на мою думку, потрібно більше вільного спілкування , різних письмових документів, картинок, презентацій . Перегляд фільму - дуже захоплюючий процес , який допоможе краще поринути та уявити події .
ReplyНа мій погляд, треба частіше дітей водити до музею, особливо якщо в ньому є зібрання, яке може підходити під тему викладання певнго уроку. Учителю треба ще з 5-6-х класів намагатися сформувати певне коло тих, хто особливо цікавиться історією, і таким чином через цю "еліту" зацікавлювати й інших. Добре, якщо в школі є певна шкільна колекція чи етнографічне зібрання
ReplyЗа вікном інший час, інше суспільство, інші люди, технології. Сьогоднішній учитель думає, як зробити, як організувати сучасний урок, який відповідає сучасним запитам суспільства.
ReplyСучасний урок:
повинен бути «вмонтованим» в діяльність учня, тому що у школі учень проводить значну частину свого життя;
це насамперед урок, на якому учитель вправно використовує всі можливості для розвитку особистості дитини, її активного розумового зростання, глибокого й осмисленого засвоєння знань, для формування її моральних основ;
це урок, на якому учень з пасивного слухача перетворюється в активного учасника процесу;
відкриває перед педагогом широку можливість проживання дитиною щасливого життя на всіх його рівнях.
Саме в рамках уроку формується у школяра здатність бути щасливим.
Рома, у Вас науковий підхід як у потенційного педагога.
ReplyТак, уроки історії в музеї - це чудово. На щастя, у Чернігові є для цього можливості. Щоправда, всесвітню історію тематично важче узгодити з музейними зібраннями. Але було б бажання...
ReplyЯк на мене, з історії у такому разі оцінка виходить не завжди об’єктивна (можна добре знати 1 питання, підняти руку, але мати істотні пробіли з інших питань). Але у якості експерименту можна спробувати.
ReplyТак, тим більше сучасні реалії ставлять перед нами завдання вчитися критично осмислювати інформацію, у тому числі при перегляді документальних фільмів.
Reply